Jag ser det snöar...

Vädergudarna ville vara snälla mot mig idag på min 21:a födelsedag. För att kompensera att jag fick vakna ensam imorse så gav de mig massvis med snö! Åh vad jag blir lycklig! Jag har börjat göra mig iordning för en härlig promenad ner till torget som ligger ett par kilometer bort, måste ju få ut och njuta lite av snöovädret där ute som alla andra ratar och tycker är hemskt. Förstår bara inte varför? Det är ju hur mysigt som helst och jag tänker deffinitivt lyssna på julmusik medan jag bakar min chokladtårta med after eight sedan :-) Snön kommer förmodligen inte få ligga kvar speciellt länge men jag hoppas på att den får ligga ett par dagar minst iallafall.

Lovade ju er ett bra inlägg igår, så mycket blev det med den saken. Fick åka upp till min mamma och hennes sambo för att hjälpa dem med att sätta upp reglar och gipsskivor i badrummet i mammas massagestudio som dem renoverar. Men kanske dyker det upp något roligt idag? Slänger iallafall in receptet på tårtan jag ska baka sedan, tycker after eight hör vintern och julen till så det passar ju bra att lägga upp den bland recepten. Brukar ni ha after eight på jul?


Bilden lånade jag av en vän som bor ett par hus ifrån mig. Såhär ser det alltså ut hos mig just nu! Fast det yr snö och blåser en hel del också :-)

Kommentarer
Postat av: Ellinors julblogg

Jag förstår inte heller varför folk tycker så illa om snön.



Grattis på födelsedagen, förresten.

2010-11-09 @ 13:28:11
URL: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/
Postat av: Axelina

Sv: Åh, grattis på födelsedagen!! verkligen den bästa presenten man kan få!! Jag är så glad här att jag tror jag ska gå av på mitten:D Snöat hela dagen, här är skitmycket nu! haha! Detsamma, hoppas du får en riktigt bra födelsedag!

2010-11-09 @ 17:14:52
URL: http://ourchristmas.blogg.se/
Postat av: Therese

Grattis på födelsedagen! Bra present med massa snö. :)



Sv: Ja det ser absolut ut som att du har mer snö! Vi har lite mer nu än imorse, men det är fortfarande rätt klent trots att det snöat hela dagen. Tack, jag hade en jättetrevlig kväll! :) Kram.

2010-11-09 @ 22:34:14
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0