Hotell Gyllene Knorren - såhär långt

Okej, jag måste bara skriva ett litet inlägg om årets julkalender. Jag har varit flitig och kollat på alla avsnitt hittills, det vill säga 14 avsnitt som är mer än halva kalendern. Och vad har jag att säga om den? Jo, jag kan tycka den är rolig, och den är klart bättre än vad julkalendern varit på många år men vart är det som gör att den kallas julkalender?? Visst, de har fått upp en gran... De serverar lussekatter... De gjorde ett litet luciatåg EN DAG FÖR SENT... Men jag får iallafall ingen som helst julkänsla när jag ser den. Får ni? Är det jag som är knäpp bara tro? Jag vill att julkalendern ska få en att längta ännu mer till julafton men denna får verkligen inte mig att göra det. Om man jämför med exempelvis Tomtemaskinen med Pettson och Findus som jag visar, som handlar om jul och som får en att längta till julafton jättemycket, eller som Sunes Jul där de har pepparkaksbak och snöbollskrig och går ut och hugger egen julgran... Ja, det handlar mer om julen i dem, i denna så helt plötsligt i ett avsnitt stod en klädd julgran i bakgrunden. Inget mer med det. Nej, nu får ni tycka jag är kritisk, men jag tycker de måste ha in mer JUL i julkalendern! Punkt. :-)


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag instämmer helt. Det är verkligen märkligt att en julkalender inte innehåller mer jul!

2010-12-14 @ 17:45:42
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0