Spär på julkänslan...

Hösten kan inte vara bättre än den varit de två sista dagarna. Här i väst har vädret varit rent ut sagt UNDERBART och när jag vaknat på morgonen har frosten legat alldeles kritvit över gräsmattor, ängar och träd. Även över bilar och annat såklart, kanske inte riktigt lika kul att behöva skrapa men det kvittar mig :) 
 
Himlen har varit klarblå och solen letat sig fram efter natten. Det är tusen olika färger på träden och jag njuter. Jag får julkänslor som sprider sig från tårna och uppåt och tillbaka igen. Julskivan sattes i bilstereon igår, stackars min lilla dotter som ska behöva tvingas växa upp med detta ;) Men jag hoppas hon ärver min kärlek till julen.
 
För att spä på min stundande julkänsla och önskan om att hösten fortsätter vara precis såhär hela oktober och november för att sedan komma med en tidig vinter med mycket snö så kokar jag just nu risgrynsgröt! Mums. Gör en stor kastrull så jag ska ha att värma imorgonbitti, förhoppningsvis till frost även då. 
 

Kommentarer
Postat av: Amandas jul

Åh, vad härligt med gröt! Får se om jag kanske gör något liknande i helgen :) Håller för övrigt med om att det är otroligt vackert utomhus just nu.

Svar: Jaa, sätt igång med gröt-koket, det var sååå gott ;) Ja, nu har vi dock regn och tio grader.. Inte lika vackert men att se att snön börjat komma längre upp i Sverige ger en lite energi och längtan att den ska komma hit tidigt också!
christmascarol.blogg.se

2012-10-11 @ 19:52:35
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Helly

Vilket fantastiskt sätt att få vakna, till doften av kanel och jul! Härligt!!

Svar: Eller hur, underbart att tjuvstarta lite och få lite mer längtan!
christmascarol.blogg.se

2012-10-13 @ 21:23:17
URL: http://hellysjul.blogspot.com
Postat av: Em

Jag håller med dig, helt underbar tid! Dock har vi redan fått snö på vissa ställen här i dalarna, så jag kollar upp mot gatlyktorna för att vara säker på att jag inte missar den första snön. =)

2012-10-17 @ 11:11:59
URL: http://swedishxmas.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0