Nu är jag mig själv!

Herrejösses vilken julstämning som kryper sig på hos mig. Här, 3 mil utanför Göteborg har vi haft frost i en veckas tid på natten och morgonen nu. Det har varit kallt och jobbigt att skrapa rutorna när jag ska till jobbet men jag kan inte säga annat än att jag njutit i fulla drag av att se allt vitt på gräs och tak... Jag har längtat efter snön och önskar så att den kan komma tidigt i år också. Nu ska vi få varmare väder igen och regn imorgon, ni ska bara veta vad jag önskar att det ska vara snö som faller istället!


Jag kommer på mig själv med att sjunga julsånger i duschen, planera inför julen och tänka på hur jag vill ha det i år med pynt och färger och vad som behöver inhandlas. Vi söker lägenhet och har planer på att flytta, så fort något dyker upp tänker vi tacka ja. Vi har en del krav dock så det kan ta ett tag innan vi får den lägenhet vi vill ha, eller det radhus rättare sagt. Så det får nog bli en jul med min vita, vackra plastgran i år också - nästa år sitter vi förhoppningsvis i en stor lägenhet med riktig gran och min vita fina står och välkomnar alla gäster som kommer i juletid :-) Vilka drömmar man kan ha va...

Idag blir det eventuellt en tripp till rusta efter möten och annat som ska avklaras nu under förmiddagen. Hoppas på att mötas av massor av julsaker och öka stämningen ännu lite till! Nu är det bara 2 månader och 1 vecka kvar till julafton... Det är nu vår tid börjar, julälskare världen över!




Kommentarer
Postat av: TinaGustafsson.com

Vilken härlig och stämningsfull bild! :-)

2011-10-17 @ 11:04:54
URL: http://www.tinagustafsson.com
Postat av: Helena - Hellys Jul

jajamensan! Nu är det snart nära!

2011-10-17 @ 12:32:31
URL: http://hellysjul.blogspot.com
Postat av: Lotta

Härligt det är och läsa din blogg, blir så glad av den..

Jag är som dig, längtar som fasiken efter julen och snön, få pynta, baka och ha det sååå mysigt.

Jag går också och sjunger på julsånger och mina kollegor säger åt mig att sluta, aldrig i livet säger jag då.. hehe

Ha det bäst =)

Mvh Lotta

2011-11-07 @ 18:51:30
URL: http://lottasxmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0