Julbordstips i underbar miljö

Godmorgon! Har legat nu på morgonen på min lediga dag och funderat på julbord.. Jag bara måste boka tid på ett julbord i år, ett riktigt flott sådant, det är så värt pengarna! Vet dock inte vart jag ska boka än, har alltid varit sugen på Sjömagasinets som ska vara fantastiskt, dock vet jag ju inte hur det kommer vara i år med tanke på att det inte längre är Leif Mannerström som äger det längre. Säkert blir det kanon ändå!

Dock tänkte jag ge alla er ett tips om ett julbord på en herrgård som är så flott och så ljuvligt! Julstämningen innfinner sig så fort du stiger ur bilen, och det finns ALLT du någonsin kan drömma om på detta julbord. De har en alldeles egen konditor som gör allt godis och de vackra skapelserna i pepparkaka och marsipan - och när du kommer kan du få glögg i ett litet lusthus på utsidan i kylan... Ja, jag tycker verkligen att detta är ett julbord i särklass och helt magiskt. Det bästa är att det är ett konferenscenter så att perfekt är det om man skall boka bord med jobbet och förena nytta med nöje. Självklart kan man även gå dit som privatperson, det är det som gör det hela så bra!

Jag pratar om Hällsnäs som ligger i Mölnlycke utanför Göteborg. En stor herrgård med övernattningsmöjligheter. Inte det billigaste alternativet men ack så värt det! Gammaldagsjul och är snön fallen så finns det inget du står utan.. :-)




Bilder lånade från www.hallsnas.se


Kommentarer
Postat av: Dani

Låter supermysigt, verkligen. Funderar faktiskt på en Göteborgresa till Lisebergs julmarknad i år så det kanske vore nåt. I Stockholm rekommenderar jag julbordet på Utö Värdshus med övernattning - tokmysigt!

2011-10-13 @ 14:44:30
URL: http://www.julsajten.com
Postat av: Therese Karlstadjul

Låter väldigt mysigt! Har själv bestämt att det blir julbord i år, för första gången med sambon. :)

2011-10-14 @ 15:34:21
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com/
Postat av: TinaGustafsson.com

Det låter verkligen stämningsfullt, underbart! :-)

2011-10-16 @ 13:27:35
URL: http://www.tinagustafsson.com
Postat av: Tess

Så himla härligt det låter! Du borde nog höra av dig till dem och kräva jobb där, som säljer det så bra ;)

Och att det låg i närheten av Göteborg också, gör det ju bara mer lockande. Annars brukar det ju vara i närheten av sthlm folk tipsar om. Om man kanske skulle...

2011-10-16 @ 19:05:18
URL: http://julhostess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0