En lycka sprider sig...

Åh ljuva oktobermorgon! Det är kallt här en bit utanför Götet - insåg med lycka och förvåning att termometern stod på -0 grader när jag gick upp imorse, och frosten hade smugit sig på och låg ljust vit på tak och gräs! Denna ljuva kyla som jag älskar att njuta av - sålänge jag själv får hålla mig varm.. :-)

Har sett att långt upp i Sverige har de redan haft sitt första snökaos, i Norge visar dem massvis med snö under dagen. Kylan kryper långt ner och tydligen har de haft frost så långt ner som i småland inatt... Det betyder, mina fina läsare, att vintern närmar sig och kommer förhoppningsvis tidigt i år också. Jag blir inte ledsen för det, bara lycklig!

Har haft det tyst här ett tag men nu satte suget in igen, kan bero på att jag var hos min farmor fredag till lördag och fick med mig två nya julböcker hem som hon gav mig från sin stora samling. En gammal som jag är uppväxt med, med mat och pyssel och annat skoj i som pappa har en likadan och sedan en med de vackraste julsagorna. Jag bara längtar mer och mer till julen ju mer dagarna går. Satsumasen har blivit ett missbruk som varje år och nu intväntar jag bara doften och smaken av pepparkaka och lussekatt men det får väl dröja till första advent som vanligt!

Nej, dags för lite iordninggörande för att sedan bege sig in till Götlaborg för shoppning med mamma. Självklart ska jag hålla ögonen öppna för att se om någon affär vågat komma ut med lite julsaker ännu - dock tror jag att det är liiiite tidigt för de vanliga affärerna ännu, det är mest Ikea och Gekås och stora kedjor som börjar i tid - dem har ju en hel del att få upp innan rusningen börjar ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0