Jag kommer hem igen... Till jul

Nollgradigt och blå himmel. Solen har hittat fram och den tar kylan med sig såhär vid vintertid. Mina julkänslor bubblar i hela kroppen och jag är så sugen på allt som har med julen att göra att jag kan bli tokig! Sitter och lyssnar på Peter Jöbacks jullåtar, ser skålen med de underbart goda juleskums-tomtarna framför mig och bara väntar på att det inte ska kännas som morgon längre så jag kan trycka i mig ett par stycken :)

Tänkte faktiskt tipsa er lite om att nu kan ni fynda massvis med julsaker på Tradera! De har även fixat så du kan välja vilken jultyp du är så kommer det upp pynt just i den genren - grymt va? Själv tycker jag om att söka på bara ordet "jul" och bläddra igenom allt kuligt som dyker upp, det är mycket!

I eftermiddag blir det en sväng till Bäckebol och Ikea med mamma, ska gå runt bland julsakerna och drömma lite mer... :) Min bästa barndomsväns mamma är lika jultokig som mig och hon har redan satt upp sina julgardiner! Galenpanna, men ni ska veta vad jag avundas hennes starka personlighet som gör att hon inte bryr sig om att det bara knappt är mitten på november. Jag vill också få upp mina julgardiner, speciellt eftersom jag köpte nya på Ullared sist. Nåja, om TVÅ veckor är det första advent, DÅ ska iallafall jag fira in min jul 2011! Det kan aldrig bli för tidigt för en julälskare, och börjar man i tid slipper man stressa mot slutet ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0