Seg dag och väntan på julkalendern

Vaknade halv fem imorse för att köra sambon till Kungälv där han blev upphämtad av sin arbetskamrat för att åka tillbaka till jobbet. När jag kom hem igen gick jag och la mig för att sova en stund till, vaknade till flera gånger men var så trött att jag somnade om och om och om jag vet inte hur många gånger. Var helt DÖD. Har haft en förkylning i kroppen i snart en vecka, som inte riktigt har velat bryta ut, förrän imorse. Jag hade feber och var allmänt hängig, nu känns det bättre efter att ha slappat hela dagen och försökt städa lite när orken har funnits där. Har fått rensat och göra iordning bland mina och sambons kläder (vi är mästare på att röra till det i garderoben så det ser ut som en mindre bomb slagit ner) och fått ta undan sånt som vi inte använder som bara ligger och tar upp onödigt mycket plats. Har även satt upp mina nyinköpta silver-stjärnor i fönstrena i lägenheten, det är fönster-stickers som är glittriga silverstjärnor i olika storlekar. Blev riktigt mysigt! Lite diskret men dem finns ändå där, precis min stil.

Snön ligger alldeles vit ute och jag har verkligen julstämning. Julmusiken spelas på högvarv här hemma och jag dricker som jag sa i tidigare inlägget just nu lite glögg. Vill sätta upp min fina vita julgran snart men måste ju ha mina kulor innan och har fått ett grymt tips om en hemsida där dem hade exakt sådana kulor jag är på jakt efter. Tänker tipsa er om sidan senare, ett ett enskilt inlägg.

Är det någon mer än jag som längtar till att julkalendern ska börja? Är väldigt nyfiken på hur den kommer vara och håller både tummar och tår att den ska vara riktigt mysig och julig i år! Ska kolla på Pettson och Findus - Tomtemaskinen och Sunes Jul också, det är ett måste när det närmar sig jul. :-)




Kommentarer
Postat av: Therese

Sunes jul, min favorit! :) Krya på dig!

2010-11-29 @ 19:05:32
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0