Några snabba frågor/svar

Kikade in hos Luvas magiska jul och insåg att jag helt missat att hon utmanat mig i några snabba frågor där det gäller antigen eller om julsaker! Den måste vi ju såklart slänga in och svara på :-)

Pepparkakor Lussebullar
Skumtomtar – Knäck
Ischoklad
– Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv – Julskinka
Lax – Sill
Revbenspjäll – Janssons frestelse
Paradis – Aladdin
Rullsylta - Pastej
Glögg – Julmust
Rödbetssallad – Dopp i grytan
Ris a la malta– Risgrynsgröt
Äpplemos – Senap
Hemma - Borta (Både och!)
Utomlands - Sverige
Ge - Få
Mysteriet På Grevieholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Waise
- Ernst (Väljer faktiskt båda två, båda är favoriter)

Nu ska jag få utmana tre stycken och jag utmanar Jennie, Tomtemors julblogg och Tinas Jul om dem inte redan blivit utmanade för de flesta har ju blivit det vid det här laget! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0