FIRA JUL I GÖTEBORG

Tänkte tipsa er om några datum där det händer lite julsaker i vårt kära Göteborg, det finns ju en hel del och det är svårt att hålla koll på allt! :-) Jag slänger in några så får ni gärna skriva i kommentarer ifall ni ser något jag glömt och som ni tycker borde finnas med!

12 november -
PREMIÄR FÖR JUL PÅ LISEBERG
12 november -
Premiär för Julstaden Göteborg
18 november - Julen invigs i Nordstan och julmarknaden startar
19 november -
Premiär för En magisk jul på Ruckman´s med Lasse Kronér, Stefan Odelberg & Sara Löfgren (pågår till 19 dec.)
21 november - Lotta på Liseberg med start kl 16 (Gäster: Anne-Lie Rydé & Nanne Grönwall)
27 november -
Tomtebrottning i Nordstan tillsammans med Örgryte IS
28 november -
Luciapremiär, årets luciakandidater presenteras i Nordstan
28 november -
Lotta på Liseberg med start kl 16 (Gäster: Molly Sanden & Niklas Andersson)
4 december -
Premiär för Julpaddan som tar dig till Liseberg, först pepparkaka & glögg! (pågår till 19 dec. lördagar &söndagar)
4 december - Christer Sjögrens Julkonstert i Lisebergshallen
5 december - Luciakandidaterna uppträder i Nordstan
5 december -
Lotta på Liseberg med start kl 16 (Gäster: Jessica Andersson & Peter Johansson)
10 december -
Premiär för årets Julfilm "En sagolik jul" på Konstmuseets fasad (pågår till 31 dec.)
10 december - Premiär för jul i Bältesspännarparken med skridskoåkning, julmys & körsång (pågår till 30 dec.)
12 december - Julshow med elever från Svartedalsskolan kl. 14-15
12 december -
Lotta på Liseberg med start kl 16 (Gäster: Peter Jöback, Solid Gospel, Luciakröning)
17 december -
Julmarknad med Frölunda Indians i Nordstan
18 december -
Julmarknad med Gais i Nordstan
18 december -
Årets julkonsert 2010 med Shirley, Sanna & Sonja, Björn Kjellman & Brandur Enni, Måns Zelmerlöw kl. 16 & kl. 19
19 december - Julmarknad med IFK i Nordstan
20 december -
Julmarknad med ÖIS i Nordstan
23 december -
Sonja, Sanna och Shirley signerar sin nya skiva "Vår jul" i Nordstan kl. 13-14

En sak jag redan bestämt mig för att gå på och ett datum jag bokar in i min kalender är 12 december och Lotta på Liseberg. Att det gästas utav Peter Jöback samma dag som Luciakröningen är - Kunde inte bli bättre! Första gången jag får se honom live isåfall, jag bara måste dit och få extra julstämning! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0