Mysigt men kanske lite tidigt?

Godkväll allihop! Har ni det bra? Det har jag. Sitter med massa levande ljus, läst lite i Allt i Hemmets julspecial och riktigt längtat massvis till jul, så kände att jag nog får pausa lite och slänga in ett inlägg här. Imorse så skulle jag äntligen slippa ha mitt lingonris liggandes i en plastpåse ochistället låta det pryda min ljuskrona i köket! Lingonris kan ju även förknippas med hösten så det kändes som jag kan fixa till det redan nu. Dock ser det faktiskt ganska juligt ut, speciellt när jag satte i en slinga med röda, glittrande pärlor på, men jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om att det ser ut som jag börjat julpynta, för det blev bara såååå mysigt! Ser ut som en vacker, gammaldags Luciakrona, och jag kan inte vänta tills jag ska ha hem min familj på middag nästa tisdag när jag fyller år och få tända ljusen och ha riktigt mysigt med nära och kära. Har ni lyckats pynta med något som kan associeras med julen ännu? Jag är så pysselsugen så jag vill bara pilla med något hela dagarna, och det går ju inte riktigt kanske :-) Får väl försöka måla klart fönstrena i köket i veckan iallafall (de går från ful träfärg till svarta) så de är klara när julpyntningen sätter igång och lite adventsljusstakar och stjärnor ska upp i fönstren! Åhh vad jag längtar... Är det inte helt underbart när man går ute och det är mörkt och det lyser fina stakar i varenda fönster? På tal om det så minns jag att någon berättade angående just adventsljusstakar i våra fönster. Det var en australiensare som var i Sverige vid adventstid och såg stakar i nästan varenda fönster, då frågade han ifall det var lag på att ha sådana i fönstret här i Sverige då det inte är så vanligt att ha i andra länder. Tänk vilken tradition som skapats egentligen! Och en otroligt mysig sådan :-)


Kommentarer
Postat av: Dorpan

Hej Cissi! Själv skulle jag åka till götet den 20e nov, men fått förhinder (vad var det jag sa) Så för din skull ändra jag på inlägget, så kikar du igen så ser du vart Tivoli ligger =)

för tidig julkram

Dorp

2010-11-02 @ 08:36:10
URL: http://dorpansjulblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0