Glögg-provar-låda

Igår köpte jag ju ett glögg-provar-set. Herrljunga är märket och smakerna lockade mig en hel del. Det finns choklad och mocca, chili och mandarin, med en touch av cognac och med en touch av lime! Dock hade jag ju världens tur (läs otur!) igår, vi skulle laga lite mat och satte igång spisen och ugnen samtidigt, då gick en säkring. Fixade den och efter det blev inte spisen som den varit.. Suck! Nu har väl den pajat helt också, verkar iallafall så. Så det blev väldigt svårt att värma glögg på kvällen, jag fick värma vatten i micron och ställa ner en skål med glögg i vattnet, sedan ställde jag skålen över några tända ljus, men dem slocknade och slocknade.. Och jag tände och tände.. Ja ni förstår själva. Det slutade med att vi smakade på choklad och mocca glöggen, nästan ljummen. Ja, den var faktiskt riktigt spännande i smaken och jag kan tänka mig att den är supergod om den är rykande het och kanske med lite mandel och russin i. Lovar att betygsätta dessa glögg-sorterna så fort jag fått smaka på dem ordentligt, men tänkte ändå tipsa er om setet - det kostar under 100 kr på ICA (om man nu vill ha lättvinsglöggen).


Kommentarer
Postat av: Ica (tomtens dotter)

Chilimandarinen var toppen :-)

2010-11-29 @ 14:57:40
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Mia

Har inte heller sett den siste du nämnde men jag blev faktiskt lit besviken på "Dear John", vet inte varför men något klaffade inte som med Notebook eller a walk to remember. Kanske ska läsa böckerna, har du gjort det?

2010-11-29 @ 15:07:08
URL: http://ehrnbecker.blogspot.com
Postat av: Therese

Sv: Ja, det känns viktigt för mig. Och som vi pratade om, det finns så många människor det är synd om som inte har det bra, dem vill jag hjälpa så gott det går. :)

Ja, Hagas julmarknad rekommenderar jag, den är mysig! Finns, som du säger, mycket att se och göra nu. :)

2010-11-29 @ 16:16:56
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0