Årets julvärd SVT

Som ni kanske redan vet har SVT ännu inte avslöjat vem som kommer bli årets julvärd och tända ljuset i rutan på Julafton. Jag var inne på aftonbladet och såg vilka som man kan rösta på som sin favorit, och det var två stycken som var klart överlägsna de andra, nämligen

Fredrik Lindström
Peter Settman


Jag röstade på Peter Settman, vill helst se honom som julvärd i år bland de som finns att välja mellan! Dock leder Fredrik Lindström så kanske blir det han i år, men han kan vara mysig han också? :-) Men det fanns en del på listan jag absolut inte vill se som julvärd och en av dem är Christine Meltzer. Jag förknippar henne med en löjlig komiker som inte alls faller mig i smaken, så det skulle inte ge mig julstämning att ha henne att tända ljuset. Men smaken är som baken! :-) Hade jag däremot fått välja helt fritt vem jag skulle vilja ha som julvärd så hade jag nog valt Ernst! Det är en personlig favorit och jag kommer i sån stämning när jag ser på honom i TV, både vid jul och vid sommar. Hoppas han kan få vara julvärd något år framöver, det hade varit super!

Vem vill ni se som årets julvärd? Och om ni hade fått välja helt fritt? :-)


Kommentarer
Postat av: Dorpan

Jag är så anti alla utom weise hahaha.... jag bor i Skåne men har massa vänner i Götet =)

2010-11-02 @ 12:08:59
URL: http://dorpansjulblogg.blogspot.com/
Postat av: Tess

Jag skulle helt klart välja Peter Settman av de två. Fick jag välja fritt skulle det nog blir Maria Montazami :)

Himla fint du har det med alla snöflingor förresten! Älskar snöflingor, så otroligt vackra!

2010-11-03 @ 18:23:30
URL: http://julhostess.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag gillar både Peter och Fredrik, så vilket som går bra. :) Ernst var ju julvärd 2004 så det blir han nog inte igen tyvärr. :( Tycker också att han är mysig!



Sv: Ja, det blir väldigt mysigt med hus! Vi älskar ju vår lägenhet och den är relativt stor, men inte så stor som ett hus haha. :) Hoppas att vi båda två kan köpa hus snart! :)

2010-11-05 @ 13:58:46
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0