Tummen ner

Igårkväll tipsade jag ju er om att inte missa Äntligen hemma Jul som gick på fyran klockan åtta. Var de fler än jag som tittade på det och blev besvikna? Jag blev riktigt besviken också, hade förväntat mig ett riktigt julprogram, sådär duktiga som de brukar vara, med massvis med inspiration och pyssel. Men icke! Det var ett enda litet pyssel, sedan handlade det mest om tillbaka blickar på säsongen som gått och att de önskade oss en god jul och ett gott nytt år. Nej, bättre än så kan ni gänget! Vet inte vad som for i er i år? Jaja, nu får vi helt enkelt vänta till måndag kväll istället för då kommer....

Jul med Ernst! YAY! Det är verkligen något jag ser fram emot och jag vet att jag inte kommer bli besviken. Ernst kan aldrig göra mig besviken, tack och lov. Finns det en mysigare och mer harmonisk människa? Han är precis min typ av människa, helt klart. Och allt han gör får han att verka så enkelt... Ja, måndag ska jag sitta bänkad framför tvn med julmust, pepparkakor och ädelost, lite julgodis och kanske lite glögg och bara vänta in julen. Nu är det inte långt kvar... Pirret sätter igång vilken dag som helst och jag vill ha uppesittarkväll nunuNU! :-)


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja, Ernst signalerar verkligen lugn och harmoni!

2010-12-15 @ 21:25:21
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0