Snöig morgon

Idag är det en snöig dag här på Västkusten. Regnet som kom i torsdags är som bortblåst ur minnet och snön yr ute sedan vi vaknade imorse. Underbart! Nu känns det inte som att något kan göra att vi INTE får en vit jul i år, då måste nog nästan en katastrof inträffa tror jag. Och det gör de ju mindre sällan :-)

Var det någon mer än jag som satt och skrattade till ELF igår? Den filmen är verkligen mer underbar än vad man minns efter ett år. Jag skrattade gott många gånger och log nästan hela filmen igenom tror jag och inte minst - fick sådan julstämning i slutet när alla står och sjunger i parken för att tomten behöver julstämning för att släden skall kunna flyga. "You better watch out, you better not cry.... Santa Claus is coming to town!" Låten gav mig rysningar och jag kunde inte låta bli att sjunga med, det kallar jag riktig julfilm!

Ikväll kommer ju Grinchen men vet inte om jag kommer hinna se den tyvärr då vi är bjudna på middag hos min pappa. Det blir även lite inläggning av sill hos honom, så den är klar till julafton. Mums! Det kommer bli en del sillätning denna veckan kan jag tänka mig, Det räcker med ett par sillbitar till lunch så är man ju proppmätt sedan! Haha. Ska ni göra något roligt i helgen?

Stor julkram till er alla!


Kommentarer
Postat av: Therese

Haha ja, vi tittade på den, fast på förmiddagen i lördags. Så ljuvlig! Den var mycket rolig och mysig. :)

2010-12-19 @ 19:18:33
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0