Pepparkakshuset 2010

Så, igår lyckades jag få in en bild på min fina gran - dock ingen bra bild alls, man ser ju inte ens att kulorna är härligt turkosa och ljusblå insåg jag snabbt! Suck... Jaja jag får väl helt enkelt inse att det inte blev bra bilder detta året och får se fram emot nästa jul när jag lovar att ta massvis med bra bilder! :-)

Nu ska jag lyckas lägga upp lite bilder på vårt fina, hemmasnickrade pepparkakshus också! Det är jag och min pappa som står för bygget - pappa gjorde en helt egen ritning och för den skall han ha en stor eloge, tänk att han lyckades räkna och mäta så bra och få alla delar på plats! Lite skevt och lite avigt ska ett hemmasnickrat pepparkakshus vara - annars är det ju inte hemmagjort längre :-) Enjoy!


En av alla hundra delar i ritningen...

Dags för gräddning...

Självklart står jag för dekoreringen!

Det börjar arta sig...

Farstu-väggarna dekorerade och klara att limmas...

SLUTGILTIGA RESULTATET BLEV SÅHÄR. äR VÄLDIGT NÖJD OM JAG FÅR SÄGA DET SJÄLV! :-)



Kommentarer
Postat av: Therese

Oh det är jättefint! Väldigt bra gjort. :)

2010-12-20 @ 23:03:39
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0