När man har tråkigt en dag...

... så åker pennorna fram. Iallafall om man heter Cissi. Jag målade JÄMT när jag var liten, varje dag när jag kom hem från skolan så satt jag och målade eller pysslade. Jag fick mvg i bild pga. min stora entusiasm för just måla och rita - även om man inte var någon direkt konstnär. Så en dag för ett tagsedan så hade jag ganska tråkigt, satt och ville pyssla med något och kom på att jag ska försöka ge mig på att rita och måla helt egna små julkort. Sagt och gjort, två stycken blev det och det behöver verkligen inte vara något märkvärdigt för att det ska vara kul eller bli bra - det är det personliga som räknas, det vet ni väl? Så ge er på pennorna och sätt igång och låt fantasin flöda, här kan ingen vara för dålig på att måla - det är bara latheten som pratar om man använder dem orden! ALLA kan måla bara de vill, man behöver inte vara en konstnär bara för det :-)


En liten tomte under stor luva med lykta....


En liten tomte med en ballong i ena handen...

Nu ser ni att man inte behöver vara proffs för att få ett gulligt och personligt julkort! Så pyssla på alla söta!

Kommentarer
Postat av: Therese

Men gud vilka söta teckningar! Åh du ritar ju på ett jättefint sätt som verkligen tilltalar mig. De var riktigt rara och fina!

2010-12-20 @ 22:47:25
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0