5 september 2011

Igår slog 25 graders värme och sol emot oss. CHOCK - ja. Jag som ställt in mig på höst nu när termometern visat mellan 6-10 grader varje morgon ett tag. Idag är det höst-väder igen. Regnet bara öser ner ute. Björkarna utanför fönstret börjar se aningen hängiga ut och visst skymtar jag en hel del löv som ändrar färg. Nu börjar en vacker årstid och den ska jag sätta igång på allvar idag. Höststädning dag 1 står på mitt schema, är verkligen i behov utav det. Fick bytt gardiner i helgen, mörkt lila vilket verkligen är en höstfärg för mig. Efter höststädning kommer julstädning - nu närmar det sig med stormsteg mina julälskande vänner!

Tycker året julnyheter dröjer lite på sig, men innan oktober är igång kommer det säkert ha dykt upp massvis med härliga nyheter att bjuda på.. Så håll ut, jag är tidigare än någonsin i år tror jag och har redan börjat planera för julens evenemang med marknader och annat mysigt som hör julen till :) Här ska ni sålänge få se en liten film från en julmarknad uppe i Norrland som jag inte hade tackat nej till att gå på. Den bara skriker Klassisk Svensk Jul!



Kommentarer
Postat av: Lisas Vinterland

Så mysig video! :) Här i norr finns många julmarknader av samma känsla, med hästar, slädar, smedar och allt annat från gamla tider... längtar som en tok!

2011-09-05 @ 13:27:20
URL: http://lisasvinterland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0