Julkalendern 2014 - Piratskattens hemlighet

Vänner, dags att införskaffa era gamla favoriter och köra repriser i år tror jag bestämt. Årets julkalender tilltalar mig inte alls via sin beskrivning och jag blev väldigt besviken när jag läste handlingen. 
 
Den kommer handla om en familj som åker till medelhavet (Kroatien) och firar sin jul. Första felet enligt mig - det lär inte vara snö så långt ögat kan nå... 
 
Det ska vara en klassisk skattjaktshistoria med mycket spänning, där undrar jag vart julen kommer få plats? Och det kommer deffinitivt inte vara en "småbarnsvänlig" kalender som min då 2,5 åriga dotter kommer tycka är intressant kan jag tro. 
 
Så hos oss kommer jag bunkra upp med mina favoriter som jag vet kommer gå hem hos dottern - Petson och Findus, tomtemaskinen och Sunes jul. 
 
Vilka laddar ni med ifall ni inser att årets kalender blir en flopp? 

Kommentarer
Postat av: Maries strålande jul

Jag och mina barn är också tveksamma till julstämningen i årets kalender.
Våra favoriter är Trolltider och Mysteriet på Greveholm men även de du nämner.

Svar: Mysteriet på Greveholm är en stor favorit hos mig också men tror dottern är lite liten i år för att tycka om den på rätt sätt :) Trolltider har jag nog aldrig sett hela, kanske borde försöka få in den i år också då!
christmascarol.blogg.se

2014-07-03 @ 15:44:26
URL: http://julen.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0