1a september 2011

Idag börjar hösten enligt mig. September känns som en höstmånad och det har jag alltid tyckt. Kan ha att göra med att jag alltid sagt att jag fyller år på vintern, när alla andra säger hösten, den 9onde november. Men för mig är det vinter när jag fyller år, det var snökaos dagen jag föddes och det har allt varit en del snöiga födelsedagar sen dess! :) Förra året var det ju, och så hoppas jag på i år också... :)

På flertalet sidor på internet skriver de att höstmånaderna på norra halvklotet är just september, oktober och november. Jag nöjer mig helt klart med det, för det betyder att innan vi vet ordet av har den första frosten kommit :) Nu har jag helt och hållet tröttnat på att ena dagen ha 20+ och andra dagen ynka 10. Man har ingen aning om vilka kläder som ska på när man åker till jobbet, bättre med närmare nollan så man vet att mysiga vantar, halsduk och mössa behövs utan att man svettas eller fryser ihjäl.

Detta blir ett riktigt text-inlägg, inte jättevanligt i denna bloggen men ibland så får ni det också! Variation förnöjer sägs det ju. Jag sitter iallafall här och har precis broderat lite på mitt nya broderi-projekt inför julen, en julduk! Fick köpt en komplett sats med mönster och allt för ynka 84 kr på tradera - lite billigare än 400 som den skulle kostat hos någon syalteljé! Det som fattas nu är doften av en god blodapelsin, pepparkakor, glögg och julmusik... Och så som julbloggarna börjat tidigt i år så är jag knappast ensam om att längta efter dessa dofter och smaker! ;)

Denna första höstdag 2011 är så välkommen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0