Tjolöholms slott

Hej på er! Såhär ett par dagar senare har jag nu lite tid över att slänga in några bilder från min vistelse på Tjolöholms julmarknad. Det var supermysigt, vi strosade runt och tittade på allt flera gånger om, tittade på en eldshow de höll på kvällen och avslutade med en dramatiserad rundvandring i slottet eftersom varken jag eller mamma varit där tidigare. Mycket värt att göra den! 50 kr kostade det och då fick vi se massa spännande och den som höll i visningen dramatiserade allt så det verkade som om vi levde på 1800-talet :) Ett litet minus för att jag tyckte det inte var jättemycket utställare faktiskt, trots de enorma platserna. Vi köpte inte med oss något hem, men det fanns en hel del jag gärna hade köpt med mig men denna gång var jag förnuftig :)






En fika på slottet var ju självklart - likaså lussekatt och julmust!


Tomten tog sig självklart tid att gästa slottet för att barnen skulle få lämna sina önskelistor personligen! :)

Kommentarer
Postat av: Jennys Jul

Men vad synd att det inte var så många utställare, jag var där senast 2009 och då tyckte jag det var ganska många! Men å andra sidan finns det ju alltid Liseberg också.

2011-11-22 @ 21:23:34
URL: http://jennysjul.blogspot.com
Postat av: Stockholmsjul

Jag har hört många som tycker om den där julmarknaden :) Synd bara att det var lite utsällare, ju fler desto bättre tycker jag!

2011-11-23 @ 18:14:35
URL: http://stockholmsjul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0