Tävling!

Trillade in på Sanna´s blogg och det visade sig att hon har en jättegrym tävling. Åh, vad jag vill vinna!
Det är en jättefin Julbok där man ska skriva om sina traditioner och annat skojigt. För att delta behöver du skriva en jultradition man själv har, och mitt val blev faktiskt ganska enkelt!

Så länge jag kan minnas har min pappa varit en höjdare på att baka. Speciellt vid jul. Han har alltid varit duktig och gjort egen pepparkaksdeg och när vi var små gjorde han fantastiska pepparkakshus medan jag och mina syskon gjorde pepparkakor och åt upp degen ;-) Eftersom jag älskar julen och att baka så vägrar jag ge upp den traditionen, så fortfarande varje Lucia har pappa gjort sin berömda pepparkaksdeg så kommer jag och vi gör egna pepparkakshus, massvis med pepparkakor och julgodis i överflöd. Hit hör också att lyssna på Klasses Julskiva från Klasses julkalender där vi kan varenda låt in i minsta detalj. Detta är min absoluta favorit-tradition jag har med min fina, lilla pappa. Den traditionen ska jag aldrig överge och när jag får barn ska dem minsann vilja hem till morfar och baka pepparkakor på Lucia, där med basta! :-)

Kika in hos Sanna här och delta du också! Alltid kul att läsa andras traditioner :-)


Är den inte fin? Tänk vad mysigt att sitta och skriva i den dagarna fram till jul...


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag beställde boken och väntar ivrigt på att den ska komma. :)

2010-10-28 @ 09:43:53
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0