Jag blir glad av det lilla

Hej alla söta! Vet ni vad? Idag blev det lycka och min sambo tyckte jag lät som ett litet barn på julafton. Vid tio-tiden imorse såg jag ut, och tyckte mig se små, små vita flingor falla från himlen, dock trodde jag att det var regn och jag som vanligt hoppade så mycket att det blev inbillning, men icke! Denna gången såg jag helt rätt och det snöade en drygt 40 minuter, hann bli ett tunt litet täcke på marken innan allt försvann pga. solen. Men jag är inte less för det, det har snöat redan, vilket ger ännu mer hopp om en vit jul i år också! Kan inte undgå att bara älska snön, och nu när man passerat 20års-strecket så börjar man längta tills man får barn så man kan busa och leka i snön utan att få massa skumma blickar på sig :-)

Har det snöat hos er idag också? Kanske ska skriva att jag bor i Göteborg också, så alla vet vart jag menar att det snöat och varför det är väldigt ovanligt att få snö redan nu. Jag minns att sist det var snö på min födelsedag den 9onde november var när jag fyllde 12, alltså för 11 år sedan. Efter det har det nog inte varit snö så tidigt, möjligtvis så lite som det kom idag för det året var det flera dm snö när jag vaknade den morgonen.


Är det inte helt underbart? :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0