Ett täcke av frost..

Jag kan inte minnas när det var så kallt som det är nu, såhär tidigt i oktober. Vi har frost som ligger som ett vitt, vackert täcke på gräsmattor, tak och träd. På söndag skulle det bli ännu kallare på natten, upp emot -8 -10 grader. Jag hoppas innerligt att detta betyder en enda sak;

Att vi Göteborgare får en vit jul i år också! :-)

Det är ju en av sakerna jag hoppas på allra mest inför julen. Snö.
Jag minns en jul så väl när jag var liten, jag var hos mina kusiner ute på landet och min morbror agerade tomte. Det var massvis med snö och han kom pulsande från skogen med en lykta i ena handen och en säck i andra. Lyckan var total för en liten jul-älskande tjej som mig!

Nu har pepparkakorna kommit ut i butik, och även julmusten har kommit på sina ställen. Har ni börjat köpa det än? Jag tycker faktiskt det är för tidigt, jag brukar försöka ha som tradition att hålla mig iallafall till första advent innan jag tar min första pepparkaka och mitt första glas julmust för säsongen. Men igår så åt vi ost och kex hemma hos min mamma och hennes sambo och gissa om jag blev sugen på pepparkakor när jag åt ett kex med ädelost på.. Så här kommer ett hett tips ifrån mig, har ni inte smakat på pepparkaka med ädelost på, GÖR DET I ÅR! Jag hade inte provat innan förra julen, och var riktigt skeptisk och tyckte det lät vidrigt rent ut sagt. Men jag testade och blev frälst. Speciellt gott var det med den ädelosten man kan köpa på tub, perfekt smak och jättelätt att bara klicka ut på pepparkakan. Så jag kommer minsann bjuda på pepparkakor, ädelost och glögg denna vintern. Kommer ni? :-)

 


Kommentarer
Postat av: Elin - Julbloggen

sv: Haha jaa... En liten tomte kostar 149:- Jag vet inte vad de stora kostade .. Men visst.. Det hade varit mysigt att ha en sån hemma! Hihi!



Kul att du också har en julblogg förresten! ;)

2010-10-18 @ 09:55:01
URL: http://julaftonsmorgon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0