Vackra vinterland!

Det har snöat i princip hela dagen här. Ett tag bara snön vräkte ner, sedan blev det lite lugnare och nu under eftermiddagen har det varit ett mer stilla snöande. Men jösses vad det är mysigt! Det enda tråkiga är att jag är ensam, nu vill man ju ha någon att mysa med varje kväll och inte bara sig själv :-) Men jag får stå ut att sambon har fått jobb som resemontör, i början var jag väldigt emot att han skulle vara borta väldigt mycket men nu har man faktiskt vant sig, tro det eller ej. Och jag är en person som man aldrig kunde tro skulle vänja sig vid att vara ensam så mycket, men kanske hjälper min jullängtan till? Jag tänker så mycket på jul och hur jag ska pynta, vad som ska göras och annat så tiden går ändå :-) Jag tror nästan att vi kan få en vit jul i Göteborg i år också, trots att man hört tvärtom. Nu kommer vargavintern hit säger dem, nästa vecka blir det ner mot en -10 grader och då är det kallt!

Måste se om jag hittar en lampa till min nya adventsstjärna sedan också, vill få upp den helst redan ikväll men det blir nog att sätta upp den imorgon. Det blev en svart med silverglitter på, tror den kommer passa perfekt i mitt svarta fönster! Endast 19:- på Netto faktiskt, och riktigt fin är den! Jag kan ju vara lite kräsen men den var lika fin som vissa stjärnor för över 200:- faktiskt. Ett riktigt kap om jag får säga det själv. Sedan får man ju köpa en lampsladd till om man inte redan har en sådan, min hittade jag för 49.90:- på Ica Kvantum. Kan säkert få billigare men jag tyckte det var helt okej pris! Nu är det inte långt kvar till första advent... Måste fixa mina adventsljus! Och en kamera.. Så ni kan börja få se lite bilder också och leva er in ännu bättre :-)


Något liknande den här är det jag har köpt, kunde inte hitta en bild på exakt den Netto har.

Kommentarer
Postat av: Therese

Här snöar det inte lika mycket, och det är inte mycket som lagt sig heller. Men det ska snöa till och från hela veckan, och vara många minusgrader precis som du skrev, så jag hoppas att det är vitt till advent. :)

Jag får ta och börja med yoga, jag vill ju bli vigare! :)

2010-11-22 @ 17:24:51
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0