Löning och nära jul - Ingen bra kombo :-)

Det blev inga kulor för mig idag heller. Suck.. Hittade en kula som var helt okej, men givetvis låg den i en förpackning med massa andra kulor i ANDRA färger, och det var jag ju inte ute efter.. En vän ska åka till Ullared imorgon och lovade att titta där åt mig, har jag tur hittar hon några fina där till mig! Så en sista gång, nu håller vi tummarna ;-)

Jösses vad folk det var i stan idag! Märktes att det var löning på gång och även att julshoppningen har dragit igång. Hoppas det gör att vi får mycket folk på lördag och söndag i restaurangen då vi slår upp dörrarna för julshoppning brunch. Jag fick iallafall köpt ett fat till mina adventsljus, det var på tiden att jag hittade ett jag tyckte var perfekt. Ett silvrigt avlångt fat blev det och fick även köpt två ljusdekorationer med lite pärlor och annat på som ska sitta på två av ljusen. Detta kommer bli så bra så :-) Nu fattas bara lite konstgjord snö som jag vill ha i arrangemanget, och att jag ska skriva siffror på ljusen med min silvriga ljuspenna. Det blir nog pyssel nu ikväll faktiskt. Är sugen på att få iordning för jag jobbar imorgon, lördag och söndag så det blir inte mycket tid till adventspyssel denna helg. Fick även köpt ett underställ till min sambo, som fryser ihjäl på jobbet just nu den stackarn! Vad gör man inte för dem? De hade som tur var extrapris på dyra underställ (man vill ju köpa något som man vet är bra och håller!) så nu ska väl han bli glad också och få en första advents-present när han kommer hem på lördagkväll :-)

Nej, nu ska jag nog minsann få igång pysselstugan här hemma lite, tända lite ljus och få upp värmen, sätta på lite te och bara mysa. Hoppas er kväll blir mysig den också!


Kommentarer
Postat av: Therese

Synd att du inte hittade några kulor! :/ Jag ska hålla ögonen öppna efter ljusblå kulor åt dig, annars hoppas jag att din vänner hittar i Ullared.



Sv: Vi bytte däcken redan i början av november när det blev halt första gången. Lika bra att ha de gjort och vara redo, tänkte vi. :) Ska snart rusta mig för att åka till jobbet, det blir dubbla lager på benen! :)

2010-11-25 @ 19:15:26
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: mia

Halloj!

Fick hem reklam från EM möbler idag. på deras framsida fanns det massor av kulor i turkos och ljusblått. det kanske finns att köpa inne i butiken?



//mia

2010-11-25 @ 20:19:23
URL: http://ehrnbecker.blogspot.com
Postat av: Therese

Sv: Ja, katterna var väldigt uppspelta över allt glitter. :) Först blev Folke jätterädd dock och sprang och gömde sig under soffan, men sedan förstod han att glittret inte var ute efter att skada honom. :)

Jag är lite nervös för just det, att de ska välta granen. Det är första gången vi har gran hemma, men de har träffat gran förut hos Markus föräldrar, utan att välta den. Men jag förstår att kattungar inte kan låta bli att leka med den. :)

Det blev inga lussekatter igår, ska baka idag istället. Och ja, glögg, pepparkakor och ädelost är en riktigt bra kombination. :)

2010-11-27 @ 09:11:42
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0