Julpyssel - Snöstjärna

Nu är det pyssel-tips på G mina söta! Vem älskar inte att göra pyssel som är enkelt och som både barn och vuxna klarar av utan större problem? :-) Här ska jag iallafall dela med mig av ett tips som jag kommer pyssla med. Vill man avancera lite så skriver jag hur man kan göra det längre ner i inlägget! Lycka till!

Du behöver:
Vitt papper
Sax

Såhär gör du:
Visst är det ganska enkelt att klippa ut vanliga snöstjärnor, men här förklarar jag hur du gör runda snöstjärnor! Knepet är att istället för ett fyrkantigt papper så använder du dig av ett sexkantigt! Smart va? :-)
Skriv ut mallar för sexkantiga snöstjärnor, det finns stora och det finns små. Vik sedan papret sex gånger och klipp ut olika mönster längs kanterna. Du kan sedan fästa stjärnorna på fönstret med lite vanligt papperslim eftersom det lätt går att tvätta bort när julen är slut. Mitt andra tips är, ifall man vill avancera lite, att limma noga på hela stjärnan och sedan strö massor med strösocker på, gärna på båda sidor, så blir den sedan hård och glittrig! Givetvis kan du färga sockret med karamellfärg eller blanda i något trevligt glitter. Ja, endast fantasin sätter stopp här! :-)

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Artan

Hej, vad gör du idag då? :)

Kram!

2010-11-30 @ 15:05:32
URL: http://artanart.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hej! :) Ja det blir nog lite dyrt ja..Tänkte bara att det kan vara kul med såna eftersom du gillar att pyssla :P du skulle ju kunna ha några såna hemmagjorda och några blå och silvriga kanske? eller kanske lila? kan bli fint :) hehe..



Ja jag åker gärna med till klädkällaren! Jättekul att gå runt där ju :) Säg bara till när du mår lite bättre :P Fredag kanske?



Kramar!

2010-11-30 @ 15:35:51
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0