Filmtips!

Hej på er! Jag har ett GRYMT filmtips till er. Den är inte jättemycket jul, men den utspelar sig under juletider vilket gör att man ändå får myskänslan. Många av er har säkert redan sett filmen, jag har av någon mycket konstig anledning helt missat denna film, men nu lär jag se på den om och om och om igen!



The Holiday
Med Jude Law, Cameron Diaz, Jack Black och Kate Winslet

Filmen handlar om Amanda och Iris, två kvinnor från olika kontinenter och som båda har kärleksproblem. Amanda har precis dumpat sin otrogna pojkvän och Iris har fått sitt hjärta krossat av sin kollega. Genom internet tar de kontakt med varandra och bestämmer sig för att byta hus under julhelgen. Amanda lämnar sin lyx-villa i L.A för Iris lilla stuga på landet utanför London. De båda möts av en extrem kulturkrock men när deras kärlekslösa och bekymmersfria semester skall börja knackar kärleken på dörren och diverse komplikationer tar olika sorters vändningar.

Detta är en romantisk komedi som man bara måste se om jag får säga det själv. Det är hög mysfaktor på filmen och alla tjejer, ni kommer inte bli besvikna på Jude Law i denna film, jag blev nyss kär på nytt och kände mig som en förälskad liten tonåring 2 timmar rakt igenom! Filmen är mycket välgjord och inlevelsen blir optimal. Jag kommer absolut se denna film många, många fler gånger, och jag måste säga att jag har fått en ny favorit på min tio-i-topp lista bland filmer!
Se den om ni inte redan gjort det, eller, se den oavsett!



Filmen får 10 av 10 tomtar av mig, helt klart!








Kommentarer
Postat av: Linda/Julens pyssel

Hejsan! Självklart ska din blogg vara med på min lista, tack för att du påminde! :D

2010-11-24 @ 19:35:37
URL: http://julenspyssel.blogg.se/
Postat av: Therese

Det är en väldigt mysig film! :)



Sv: Haha ja, det var roligt att de hörde av sig. Nu har jag lagt upp bilder på köket och vardagsrummet i julutstyrsel. :)

Har inte varit på just Luciakröningen innan, så jag har ingen aning om hur tidigt man måste vara där. Men är det kallt så kommer nog folk så sent som möjligt ändå, förhoppningsvis om man själv inte vill frysa så länge. :) Att ta med varm dryck låter som en bra idé!

2010-11-24 @ 22:29:06
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: tush

De är en helt ok film

2010-11-25 @ 17:12:01
URL: http://www.filmkritikerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0