Upptagen helg

Nu märker man att det närmar sig julen mer och mer, jag tycker man får mer och mer att göra och det finns saker att hitta på nästan hela tiden. Denna helgen är jag helt uppbokad, idag på dagen ska jag in till stan och mysa med min fina Emelie och världens bästa svägerska (oj, tänk att jag äntligen använder det ordet, betyder det att man börjar bli gammal? :-)) och äta lunch och kika lite, sedan ikväll är det lite terminsavslutning med föreningen Friskis&Svettis - vi kommer bli bjudna på mat och ha trevligt med alla engagerade i föreningen. Hoppas på en trevlig kväll! Imorgon bär det av till självaste Dalsland - och Dals Rostock närmare bestämt, för där är det julmarknad och min farmor ska vara med och sälja lite saker hon stickat. Hon bor där uppe så det kommer bli en heldag med vintermys, jumys och säkert middag och lite mys hemma hos dem efter marknaden. Min farmor älskar julen och tomtar precis lika mycket som jag, det är nog henne jag ärvt den genen utav, och det vet hon om. Dem har ett tomtemuséeum där uppe, i Mellerud som är väldigt roligt att gå omkring på. Man kan även köpa tomtar där, så har ni vägarna förbli Mellerud, sväng in där! Ni lär inte bli besvikna :-)

På söndag är det äntligen dags för Liseberg och allt som händer där just den dagen! Vacker Luciakröning av Göteborgs lucia, Lotta Engberg leder hela tillställningen med sitt varma hjärta och självaste Peter Jöback kommer dit... Kan kvällen bli bättre? Jag kommer må som en prinsessa när Jöback sjunger, att få höra honom live kommer bli en stor upplevelse för mig. För för mig så är han julen. Hans röst är helt underbar och unik, och han sjunger så vackra jullåtar att man verkligen blir rörd. Han har djup i sina låtar. De berör. Och sånt gillar jag! :-) Dock ska det bli sjukt kallt på söndag såklart, men med mycket kläder och kanske en termos varm choklad ska väl göra att man orkar sitta still en längre stund.

För er som är sugna på Liseberg på söndag är det start klockan 16.00 men då är det Lotta på Liseberg som börjar så jag tror inte att Luciakröning och så är riktigt så tidigt men vill man ha en bra plats får man komma i tid ;-)

Så, om bloggen är lite tyst under helgen så är det enbart pga. lite "julstress" som andra skulle kalla det.
Jag kallar det julhärligheter, för aldrig i mitt liv att jag förknippar jul med stress! Nej nej, det är bara årets mysigaste tid och den ska man njuta av! Så har du lätt att stressa upp, släpp allting och sätt dig ner och ta några minuter och fråga dig själv VARFÖR du stressar. Helt onödigt! :-)


Kommentarer
Postat av: Therese

Det låter som att du har en riktigt mysig och härlig helg framför dig! Och kul med Friskisevent. :)

2010-12-10 @ 15:05:40
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: jennie

hehe va gullig du är som säger svägerkan :) tusen tack för en jättetrevlig dag! :))

2010-12-10 @ 23:49:26
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Underbara Juletid

Här är det också fullt upp!

Hoppas du har en mysig tredje advent.

2010-12-12 @ 14:09:56
URL: http://julen.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0