Typiskt mig..

Här har det snöat hela natten, vilken vinter vi får i år! :-) Jag har gått runt ett par dagar och letat efter min lilla nyckel till låset till vårt förråd, men utan resultat. Jag såg att en liten ring sitter kvar på nyckelknippan, utan den lilla nyckeln.. Attans! Måste ha tappat den och jag som var så taggad på att hämta upp lite julsaker redan häromdagen. Få upp lite dukar och annat smått och gott, men icke. Snackade med pappa och bad honom komma med huvudnyckeln (en tång du bryter av lås med) men tror ni han hittade den? Nej då var den också borta! Pratade sedan med min sambo och höll mina tummar att han skulle ha reservnyckeln på sin nyckelknippa då den inte fanns i nyckelskåpet och javisst, han hade en! Så bra, tänker ni nu då, men nej, så bra var det faktiskt inte. Han är i Lysekil, bara en sådär 15 mil bort och jag får nöja mig med att vänta tills han kommer hem, om jag har tur på söndag kväll. Nåja, det var väl helt enkelt inte meningen att jag skulle sätta upp mina julsaker tidigt i år? :-)

Idag blir det som sagt pepparkakshus-bak och lussekatts-bak. Julgodis och sillen tar vi en annan dag sa vi, man vill ju lägga ner mycket tid på huset framför allt, det är ju det som det roliga att pyssla med :-) Mamma är ledig idag också och hade sett turkost glitter på Claes Ohlson i Nordstan igår och tänkte på mig, så därför ska vi ta en sväng ner till Bäckebol sedan är det tänkt. Håll nu tummarna för mig! Finns det glitter kan dem väl ha kulor? Nåja, jag tycker åtminstone det! Finns det inte där, då ger jag nog upp, och köper en annan färg. Sedan i Januari när all utförsäljning av julsaker börjar, så lär jag säkert hitta, och då förmodligen ganska billigt, så ja, 2011 ska jag vara i god tid!


Jag vill ju ha en såhär vacker jul! White AND blue christmas! Snälla, snälla, tomten, ge mig en tidig julklapp nu då! :-) Jag har varit jättesnäll i år!

Kommentarer
Postat av: Therese

Vad roligt att han är i Lysekil, där är jag född och uppvuxen. :)



Sv: Ja, det ska bli riktigt mysigt! Och haha, man skulle känna sig lite dum om man gick ut och lekte på egen hand. :) Jag har tänkt ladda hem Tomtemaskinen för att se på TV:n, så jag har inte sett dina klipp tyvärr. Men jag ska meddela så fort jag sett och om jag känner igen. :)

2010-12-03 @ 11:18:09
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Axelina

Sv: Hahah, joo det är ju allra roligast att känna att man gjort allt själv! Men som sagt, finns inte tiden är det en skitbra sida!:) jaa, du får lägga upp bilder från julbaket!! Detsamma! Jag ska tyvärr jobba hela helgen, men får tänka på pengarna, haha!

2010-12-03 @ 15:28:15
URL: http://ourchristmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0