TOMTEN HÖRDE MIG!

Tomten måste läst mitt inlägg tidigare idag, han måste verkligen gjort det. Åkte ner till Claes Ohlson för en sista förhoppning om turkosa/ljublåa kulor till min vita gran. Kom in i affären, det såg inte ljust ut men jag vet att de brukar ha en del julsaker i slutet, vid kassorna. Vi kommer dit, ser stora korgar fyllda med kulor, guldiga, röda och silvriga. Men vi ser väldigt turkost, vackert, glitter och turkost pärlband så jag kände att det bara måste finnas kulor då! Vi hittade små kulor, men det var ju inte vad jag ville fylla upp hela min gran med, miljarder små kulor. Jag gjorde ett sista tappert försök och kollade ner mot golvet i den stora korgen där alla julkule-paket låg och där var dem ju! Längst ner på botten, under hundratals paket med julkulor låg mina efterlängtade kulor och bara skrek på mig! Jag ropade på mamma och sa "Nu ska det grävas, jag ger mig inte förrän dem är mina!" Och hon kom snabbt och hjälpte till. Folk måste trott vi var från vettet, men det hann man knappast tänka på i den stunden. Väl i min hand bara jag kände hur mina ögon glittrade och ansiktet sken upp som en sol. TACK! Det var både turkosa och ljusblå och silvriga och glitter i paketen... På hela paketet stod det skrivet med stora bokstäver "GOD JUL CISSI" (Iallafall i mina ögon!). Nu får jag säkert en julklapp mindre på julafton från tomten, men det vet han att jag inte har ett dugg problem med. Jag är så otroligt tacksam att jag äntligen fick vad jag så länge letat efter... :-)

Nu får ni inte tro jag är alldeles tokig, men när det kommer till julsaker så får man lov att vara tokigare än vanligt, eller hur? ;-)

Nu åker jag bort till pappa och fixar pepparkakshus och lussekatter. Hoppas på att få låna en kamera så det blir lite kort, isåfall får ni se oss i action imorgon eller så fort jag lyckas få in bilderna på datorn!

Ha en superduper mysig kväll i snöiga Sverige :-)


Kommentarer
Postat av: Underbara Juletid

Härligt att du hittade kulorna till slut!

2010-12-03 @ 18:05:35
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Therese

Åh vad roligt för dig att du hittade kulor till slut! :)

2010-12-03 @ 19:17:02
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: jennie

kul att du fick dina kulor tillslut :)

2010-12-03 @ 21:23:28
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Ica (Tomtens Dotter)

Gud vad glad jag blir för din skull :-)

Ha en trevlig helg

2010-12-04 @ 17:37:48
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Tomtenissans Julblogg

Haha..härligt, precis som det ska vara men måste slåss för sina julsaker.

2010-12-05 @ 15:05:50
URL: http://tomtenissansjul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0