Peter Jöback

Okej, jag måste bara tillägna ett enskilt inlägg åt Peter Jöback. Jag var ju på Liseberg igår, där Lotta hade allsång och en av gästartisterna var Peter Jöback, som för mig är JUL. Hans röst är helt ofattbar, och hans jullåtar har så mycket djup och känslor i sig. De verkligen går rakt in i hjärtat! Men, till gårdagen. Jag har aldrig blivit så stum som jag blev igår, man kunde tro att det var någon som satte på en julskiva med honom, så bra är han live. Finns det någon som är så duktig live som han är? Då snackar vi bättre sångröst än de flesta! Man fick rysningar i hela kroppen och helt plötsligt frös jag inte alls lika mycket, jag hade fullt upp av att njuta och lyssna. Han gav mig och min mamma sån julstämning att den kommer sitta i fram till julafton, helt garanterat. Jag har efter igår bestämt mig för att om han har någon julkonsert nästa år SKA jag gå, oavsett om det är 100 mil härifrån. Det var verkligen något utöver det vanliga, det måste jag verkligen säga.

Så, gillar ni Jöback så tycker jag verkligen ni ska ta er råd att gå på någon konsert om han har någon i framtiden! Det är värt varenda krona och jag hade ju turen att bara betala 80 kronor för denna underbara stund. Ibland har man det bra :-) Det enda jag saknade var att han skulle sjunga min favorit - Viskar en bön. Men inte kan man få allt man vill ha? Det räckte gott och väl med de fina han sjöng igår, den låten hade väl varit mer ett plus och säkert fått mig att fälla en tår eller två :-) Snacka om att man blir blödig ibland...!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Kul att det var en sån fin upplevelse, hade gärna varit där och delat den med er men antar att du missat mitt sms eller så? :P



Jag vet inte om jag blivit sjuk, när jag gick upp med kim så var halsen alldeles tjock men nu är det typ borta.. Så jag undrar vad det var. Men såklart du kan komma hit nån dag, hade varit kul :):)

2010-12-13 @ 14:55:28
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag kan verifiera att en julkonsert med honom är något i hästväg! :) Var ju i Scandinavium och såg honom förra året och det var fantastiskt. Kul att du hade det så bra igår! Vi passade Markus tre syskonbarn så jag missade det.

2010-12-13 @ 15:52:38
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0