Lite kreativitet och fantasi..

Igår köpte jag två hyacinter. Äntligen! Som jag väntat på att köpa några, finns det någon godare och juligare doft? Köpte ju självklart en vit och en blå. vad annars? ;-) Jag hade inga bra krukor till växterna, och funderade en stund men sedan fick jag en riktigt smart idé. (Ibland så!).

Jag hade två burkar med majs, av den större storleken och tänkte att utan etikett och med lite glitter som dekor skulle de ju bli utmärkta krukor till mina små blommor! Sagt och gjort, majsen fick bosätta sig i en annan burk och konserverna fick diskats och tagit av etiketten och sedan passade hyacinten perfekt! Jag fick ner blomman i konserven, tog lite av mitt turkosa glitter med små stjärnor på och stoppade ner runt löken, så det sticker upp lite glitter runt blomman om ni förstår hur jag menar? Här kan ju fantasin flöda, man kan knyta vackra band runt konserven, måla den, ja, det finns oändligt med idéer och inget kan stoppa ens kreativetet!

Billigt och bra julpyssel även för den som inte är så händig eller pyssel-duktig! Sökte på google för att se om det var fler som hade gjort samma sak, för jag tänkte att jag kan ju knappast komma med något nytt och banbrytande och självklart var jag inte ensam om idén! Slänger in två bilder som jag hittade så ni kan få lite visuell inspiration också. Mina silvriga, nya krukor är så fina och blomman kommer göra det ännu finare när den väl vill titta upp!


Såhär ser alltså burken ut när den är diskad och etiketten borttagen.
Nu kan ni låta kreativiteten göra sitt!


Här är det någon duktig som knytit ett band med ett hjärta runt och lagt i lite grön mossa och så. Vackert va? Så om ni inte vill/har råd att köpa nya krukor - Det gör ingenting! Använd det som finns hemma, det finns massor som kan bli vackert hur tråkigt det än kan se ut innan!


Kommentarer
Postat av: Therese

Mmm, hyacinter doftar verkligen fantastiskt!

2010-12-08 @ 10:15:56
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0