Ett snabbt tips

I förra inlägget fick ni ju ett julpyssel-tips. Där ska man ta bort etiketten på en konservburk. Ibland kan det var väldigt svårt, och limmet har en förmåga att aldrig riktigt vilja lossna och göra fula, vita märken i glasburken, flaskan eller konserven. Då har jag ett hett tips som gör att allt lossnar hur lätt som helst!

Ni vet nagellacksremover eller aceton? Det är hemligheten! Det tar bort varenda liten lim-bit som finns kvar och gör skinande blankt på ytan. Svårare än så är det alltså inte! Och de flesta har ju något utav detta hemma, iallafall om man bor ihop med en tjej. Annars är det inte så dyrt att köpa - och jag rekommenderar att man använder nagellacksremover utan aceton, då det är mycket mildare mot huden och inte alls lika skadligt som aceton kan vara. Tänk på att ni faktiskt kommer i kontakt med en del när ni skrubbar ytan ni vill få rent, därför är det viktigt att ha något som är så skonsamt som möjligt för huden och dig själv! Och att tvätta händerna efteråt kan nog ingen glömma, det luktar ganska starkt om medlet oavsett vilket ni använder :-)


Denna remover använder jag och den har fungerat - så vet ni.
(Bilden är lånad från google, det är alltså inte jag som håller i flaskan och tar bilden)

Kommentarer
Postat av: Therese

Sv: Faktum är att jag somnade efter bara 20 minuter haha. Den var inte dålig, men jag var så trött. Så jag ska se klart den senare och då kommer en liten recension. :)

2010-12-08 @ 10:17:13
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Therese

Sv: Haha, min sambo är inte heller speciellt nöjd med att jag somnar när vi ser på film. :)

2010-12-08 @ 16:48:09
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Underbara Juletid

Tack för tipsen, det måste jag testa! Jag har skrapat med en kniv och försökt dölja under rosetter på några av mina burkar som jag har julpyntat med.

2010-12-08 @ 16:52:09
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: JULBLOGGEN

sv: fniss Sunes jul äääger!!!

2010-12-09 @ 08:45:24
URL: http://julaftonsmorgon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0