Boktips

Okej, nu har jag ett litet julklappstips som riktar sig främst till unga tjejer eller ja, jag räknar mig själv som en ung tjej (21 år), men tror alla i minst hela 20-års åldern skulle tycka om denna bok.

Boken heter Star och är skriven utav Pamela Anderson och den fick mig att fastna redan efter första sidan.
Det brukar annars ta ett tag innan man kommer in i en bok men inte denna, jag var fast direkt och när man börjat läsa vill man aldrig sluta. Detta resulterar i att man läser ut en normaltjock bok ganska fort och som min sambo sa häromdagen "Oj, har du redan nästan läst ut den? Du läser ju en bok fortare än vad jag kollar på film!" Men är en bok bra så kan man inte lägga den ifrån sig.

Boken handlar om en ung tjej som gör karriär i L.A och det är väl meningen att boken handlar om Pamela Andersons liv fast hon använder sig utav en annan rollkaraktär och andra personer men med lite hjärngymnastik handlar allting på plats. Exempelvis så gör Star omslagsbilden på en tidning som heter MANN och ägs utav en äldre herre som bor i ett slott. Bilden är en typ av utvikningsbild vilket direkt kopplar en till - Playboy. Så det är alltså hennes story, men gömd bakom en annan karaktär för att hon antagligen inte vill hänga ut alla riktiga personer. Men i vilket fall som helst, boken är riktigt, riktigt bra och jag kan vara kräsen med böcker så om ni vill ha ett boktips till någon som gillar självbiografier - men i en annan tappning - så är den här boken ett utmärkt val! :-)


Detta är omslaget till boken, som kostar 109 :- hos adlibris.com


Kommentarer
Postat av: Therese

Oh intressant! Den skulle jag gärna läsa. Läste Jenna Jamesons självbiografi och den var mycket intressant. Älskar självbiografier. :)

2010-12-15 @ 21:22:57
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0