9 dagar kvar...

Nu hörni, är det bara 9 dagar kvar till jul. NIO DAGAR. Kan ni fatta? Det kan knappt jag. Tiden går alltid så otroligt fort i december - och innan dess känns det som den nästan står stilla lustigt nog. Jag får iallafall bara mer och mer julstämning för varje dag som går, och tur är väl det - man vill ju inte tappa bort julstämningen någonstans på vägen! :-)

Igår åkte jag med min mormor och morfar till Torslanda för att hämta min älskade lilla 7-åriga kusin på skolan. Hon visste inte att jag skulle följa med, men hoppades som vanligt på att jag skulle vara med och överraska henne. Jag ställde mig bakom dörren till hennes klassrum och när hon såg mormor och morfar (hennes farmor och farfar) frågade hon direkt:
- "Är Cissi med?"
De sa att jag inte kunde för de fick inte tag i mig, och söta lilla ungens leende försvann direkt och huvudet sänktes. Mormor blev så bestört över att hon blev så besviken att hon ropade:
- "Ljug! Ljug! Ljug!" Varpå min lilla kusin tittade upp och fick se mig titta fram bakom dörren. Aldrig har vi sett någon flyga så som hon gjorde, underbara unge! Leendet kunde värma det kallaste hjärtat tror jag, hon flög upp i min famn och gav mig en ordentlig kram. Det är stunder som dessa man är så djupt tacksam för de underbara nära och kära man får lov att känna!

Vi följde med henne till ridskolan där jag fick springa bredvid och hålla ett öga på hennes häst. Sedan åkte vi hem för att få glögg och pepparkakor - innan maten - och sedan blev vi bjudna på mat av min morbrors fru. Vi satte på Grinchen i väntan på maten, satt och mös under en filt och jag bara kände hur otroligt lycklig jag är som har mina tjejer i mitt liv! Efter maten klädde hon om - ut kom en söt liten lucia som sjöng diverse sånger för oss, några gamla och några helt nya. Hon överraskade rejält också genom att sjunga
"We wish you a merry christmas..." där hon inte sa ett ord fel trots att hon inte förstår ordens innebörd. Vi kollade på julkalendern vid kvart i åtta och efter det var det läggdags. Hon vägrade släppa mig och jag var tvungen att lägga mig i sängen bredvid henne. Det är svårt att gå i sådana stunder :-). Men tillslut gick jag och då sa hon att hon skulle drömma om mig.
Ni kan ju förstå att min Lucia blev mer lyckad än jag kunde tro! :-)

Idag har jag och sambon varit på julbord på mammas jobb tillsammans med min mormor och morfar. Det var mycket trevligt och som vanligt blir man proppmätt efter "förrätten" med sill och kallskuret :-) Nu ska jag ta en varm dusch, sedan äta en bit eller två av min otroligt goda choklad och apelsin-fudge jag bakat ur Mannerströms julkokbok och bara mysa framför tvn ikväll. Fryser och är trött hela tiden de senaste dagarna - men känner ingen förkylning på G alls.

Ha en supermysig kväll alla söta läsare! Hoppas ni inte dog av all text i detta inlägget idag :-)


Här är jag och mina absoluta favorittjejer när de är hos mamma och sover över!


Kommentarer
Postat av: Anonym

OJ! Är det så lite dagar kvar till jul...

2010-12-15 @ 03:29:08
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0