15 dagar..

Om endast 15 dagar så är det självaste Dan före dopparedan. 15 dagar! Det vill säga, inga månader, utan bara några få dagar kvar att räkna, så sitter vi där. Har uppesittar kväll, klär julgranen, griljerar skinkan... Ja, vad man nu har för traditioner att göra kvällen innan. I år blir det en extra bra jul för mig, det är året då hela mammas släkt är samlad vilket betyder att mina små prinsessor är med på julafton. Julen blir ju trots allt tusen gånger bättre när det är barn med, då blir man verkligen som ett litet barn själv också!

Jag klädde min gran igår, men har som vanligt ingen kamera. Däremot kom jag på en idé, jag kan ju filma med min Ipod och testade, blev ju ingen direkt superb film om man säger så, men jag funderar på ifall jag ska ladda upp den så kan ni få en liten glimt av min gran som jag är SÅ förälskad i. Den blev minst lika vacker som jag hade föreställt mig, den passar bättre än bra i vår lilla lägenhet och ja... Det är en riktig white AND blue christmas! Men, jag har bara röda julgardiner, vilket skulle passa bra i köket där jag har mer röd juldekoration men har ju inte det i vardagsrummet så måste nog köpa ett par nya, vita gardiner om jag kan hitta några fina. Det blir alltså nästa projekt! :-)

Nu dyker snart avsnitt 8 upp av Tomtemaskinen, och idag är det lilla Findus som bjuder på kaffe! Spännande.. Är det någon som kikar på avsnitten jag lägger upp? Ni får gärna komma med förslag till nästa års favorit i repris, så man har ett tag på sig att välja ut en riktigt bra! Kanske Pelle Svanslös? Den minns jag lite halvt, och vet att den var ganska mysig... Mysteriet på Greveholm ser ju så många ändå, men kanske finns någon som vill att man visar den ändå? Kom gärna med förslag och skriv gärna en rad eller två ifall ni önskar att jag ska skriva om något speciellt nu när julen närmar sig. Mer pyssel? Mer matlagning? Mer bakning? :-)


Kommentarer
Postat av: Therese

Tiden går otroligt fort i december! Tyckte nyss att det var gott om tid kvar, men det är det ju inte längre. :)

Jag tänkte titta på avsnitten du lagt upp senare under dagen faktiskt. :)

2010-12-08 @ 10:15:08
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0